Monday, December 20, 2010

EDISI TERBARU...HANGAT2 lg PANAS...haha

           Salam semua yg baca post aku kali nie...setelah lama tak bercerita, arini aku ada story yg sgt best....
sori la Sarah Saa'din, mmg dh bersawang blog aku nie lama tak kemas...haha, kali nie aku ada story, kalo ikutkan ada sedihnyer n ada gak lawak nyer...ari sabtu lps family aku nak balik kampung n trus singgah rumah org kawen kat melaka....aku apa lg dgn x mmbuang masa amek kesempatan nak anta moto balik hostel kat pulau gadong(PG), bertam, melaka...
             aku grk awal pagi pukul 8.30 pg dgn moto nyamuk biru yg bnyk berjasa bwk aku pg kampus bandar n induk kat utem...haha, ok aku smpi kat highway n stop kat seremban bgtau perkembangan semasa kat mak aku..sbb dia risau aku bwk sorng2...HAHA, aku cam bese la usyah ckit2 jer body moto, tak terusyah plak skru ekzos aku....aku truskan perjalanan, dlm perjalanan yg boring dgn kelajuan moto 100km/sejam....aku bersiul2...HAHA, pastu ada sebiji keta kancil merah lalu sebelah....aku igt ada awek la nak usyah moto ke ape....hik3, skali ada makcik ngan pakcik duk pandang jer moto aku...bkn nak bg signal apa2....

            aku pun dgn selumber memecut lebih laju lg dr keta kancil tue...bajet moto ada turbo...lg 5km nak msuk simpang ke tol simpang ampat, aku perlahankan moto, baru dgr bunyi ekzos terpeleot bunyi cam moto mmbr aku harisy rashdan...haha, BOOM!!!!2 lbih kurang camtu la bunyi....aku terpaksa berhenti kat tp tol tue...tgk2 skru ekzos tercampak kat highway td....patut la ada org usyah2...haha, adoiiiyaiii!!! nsb baek ada kedai moto tak jauh dr situ, aku gunakan segala inovasi yg aku ada, pakai tali ikat ekzos dgn lampu signal belakang....haha, mmg kelakar moto time tue...mmg aku xbole lupakan kejadian nie....kwn2 yg dkt gadong especially mmbr aku sarah yg excited sgt ngan story aku nie....kta tggu dan lihat bukti kat moto aku nnt....sorilah no pictures, yelaa dgn kejadian buat aku panic mmg la smpt aku nak tgkp gmbr lg kan...xpe2 nnt aku tunjuk kat korg....ok la salam.....:D

1 comment: